Kupování CAD upgrade je plýtvání penězi

16. srpna 2006 v 22:56 | Vladimír Michl
Většina uživatelů Autodesk aplikací byla v minulosti zvyklá upgradovat vždy po uvedení určitého počtu nových verzí dané aplikace - ti pokrokovější každou novou verzi, ti konzervativnější každou druhou nebo každou třetí verzi. Se zrychlením uvádění nových verzí - dnes jsou téměř všechny aplikace Autodesku uváděny v nových verzích pravidelně po 1 roce - se u těchto uživatelů zvýšil tlak na rozhodování jak často a s jakými náklady upgradovat, co nová verze přinese a jak rychle se náklady na upgrade vrátí.
Takovéto úvahy jsou však už více než 3 roky zcestné, respektive omezené. Už od roku 2003 (u Inventoru už v roce 2001) byl i v ČR a SR zaveden abonentní program Autodesk Subscription. Ten staví uvažování o rychlosti a způsobu povyšování verzí CAD aplikací do nového světla. Kromě řady nesporných výhod (viz výše uvedený odkaz) má hlavně jednu podstatnou výhodu - je levnější a plánovatelnější než klasické upgrade, a to levnější i než nejkonzervativnější upgrady "ob dvě verze". Snadno se o tom můžete přesvědčit porovnáním v online kalkulačce subscription.
V rámci ročního předplatného získáváte všechny v té době uvedené nové verze a jejich případné rozšiřující moduly. Pokud váš konzervatismus plyne z obtíží s implementací a školení nových verzí, můžete i nadále implementovat třeba až každou druhou verzi (i když se tím na čas připravíte o nové funkce) - i tak je Subscription levnější cesta. V rámci Subscription navíc můžete i nadále používat vaše starší verze (to je častá obava a problém u klasických upgrade).
Subscription neobsahuje žádné skryté náklady či hrozby psané drobným písmem - pokud se v budoucnu rozhodnete subscription nadále neobnovovat, můžete vaši v té době aktuální verzi dané CAD aplikace používat stále dál.
Tedy - vůbec nepovyšujte vaši CAD aplikaci, pokud vám toto povýšení nepřinese vyšší efektivitu práce. Pokud ale, jako většina uživatelů, CAD aplikaci povyšovat chcete, rozhodně ji neupgradujte, ale využijte metody Subscription.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama