Hezky všichni podle šablony...

11. července 2007 v 9:09 | Vladimír Michl
Možná to znáte - kreslíte nový výkres, takže si vytvoříte několik hladin, nastavíte obvyklé styly písma a kótování, nakreslíte co potřebujete, připravíte rozvržení pro daný tiskový formát, vložíte rámeček a firemní rohové razítko, nastavíte parametry pro váš plotr a výkres vytisknete nebo opublikujete do DWF. Poznáváte se?
Fuj. Je až z podivem, kolik firem ještě toleruje tento zcela neefektivní a komplikující způsob práce. A neplatí to zdaleka jen pro DWG výkresy AutoCADu. Kolik obchodní korespondence, tabulek a prezentací začíná prostým spuštěním prázdného okna Wordu, Excelu či PowerPointu.
Přitom existuje jednoduchý a vyzkoušený koncept, který nejen odstraní zbytečně se opakující práci, ale především pomůže standardizovat firemní vzhled a styl dokumentů - šablony.
Každá rozumná firemní aplikace (AutoCAD, Inventor či Revit nevyjímaje) podporuje práci se šablonami, popř. lze za šablonu prohlásit jakýkoliv předpřipravený dokument (výkres). V této šabloně již můžete mít připraveny obvyklé styly, záhlaví, rámečky, hladiny, rozvržení, razítka, podpisy, tiskárny, makra, apod. V případě AutoCADu je použití firemní šablony (či více šablon pro různé typy výkresů) ve formátu DWT prakticky nutností, aby bylo možné udržet firemní standardy pojmenování hladin, stylů písma, kótovacích stylů. Aby výkresy měly jednotný rámeček a firemní rohové razítko (ne razítko, které zrovna Franta našel někde na svém disku). Aby všichni tiskli se stejnými parametry a výkresy jedné zakázky neměly odlišné barvy či tloušťky čar. Aby Franta mohl snadno upravit výkres zděděný po Pepíkovi a aby Franta s Pepíkem mohli snadno upravovat výkresy od subdodavetelů (i jim dejte své firemní šablony). Aby standardní prvky jako nadpisy, legendy, severka, právní prohlášení a podobné již byly předpřipravené pro umístění do kresby.
Vytvoření firemních šablon a standardů není komplikované. Komplikovanější je vynucení jejich používání.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Radim Koutňák Radim Koutňák | E-mail | 16. července 2007 v 11:35 | Reagovat

Je až s podivem, že opravdu mohou existovat firmy, kde na toto nedbají. Znám jednu takovou, poměrně velkou, projekční firmu, kde si sice zavedli drahý informační systém spravující všechny firemní dokumenty (teda alespoň je snaha vše takto spravovat), ale každý projektant-AutoCADista má vlastní systém hladin, barev a plotrovacích stylů. Když jeden převezme zakázku jiného tak je zcela mimo. Toto opravdu nedokážu pochopit.

2 balda balda | E-mail | Web | 26. července 2007 v 13:46 | Reagovat

Ve stavebních projekcích je situace opravdu tristní. Možná, že to pramení ze situace kdy majitelé těchto kanceláří nejsou zrovna v používání PC moc zdatní a tudíž něvědí ani co vlastně mají řešit. Snad se situace zlepší příchodem další generace a nebo i používání 3D modelářů, které přeci jenom vyžadují sofistikovanější používání a vše vám nedovolí.

3 -FerTh- -FerTh- | E-mail | 4. června 2008 v 14:14 | Reagovat

Asi to bude tak: čím větší firma/více lidí, tím je větší nutnost jednotného systému - nejen v projektování a nejen v AutoCADu. Stěžejní problém přitom tkví podle mne v tom, že pana X (který je opravdu na slovo vzatý odborník ve svém oboru a jehož ztráta by znamenala pro podnik dosti značný hendikep) který pracuje "jistým svým systémem" již 20 let, těžko přijmu vůbec k nějaké změně. Ono to právě většina bude prvně tvrdit, že si zvykl na určitý způsob práce a ta mu naprosto vyhovuje a zavádění "nových mravů"  by ho jenom zbytečně zdržovalo. Od tohoto názoru pak upustí teprve po n-tém předělání projektu do přijatelné "podnikovonormové" podoby. Pak přichází a ptají se, jak by se mělo/mohlo tohle a tohle udělat efektivněji, rychleji a já odkazuji na již před 5-ti lety vymyšlený systém práce a na platné normy ISO.  "Tohle už existuje?" - ptají se s údivem... Mohu říci z osobní zkušenosti, že bohužel někdy je těžké donutit dokonce i dva přímo vedle sebe sedící projektanty k tomu, aby jejich práce byla na stejné bázi, aby byla "kompatibilní". Nesčetné pokusy o to, aby si vůbec přečetli vypracovanou věcnou směrnici, často končí naprostým nezájmem a fiaskem - prostě nechtějí být "poučováni".

4 Palopetro Palopetro | E-mail | 22. března 2012 v 7:16 | Reagovat

[3]:Stěžejní problém netkví v tom,že ztráta naslovovzatého odborníka by znamenala pro firmu dosti značný hendikep.Stěžejní problém je v tom,že onen "odborník" není schopen reagovat na nový způsob práce s novými technologiemi.Takový odborník bývá zpravidla pro firmu přítěží,pokud sám nezjistí,že je NEZBYTNÉ se stále učit.Jsem z oboru a vím dobře,že komplikace vyplývající z "neochoty" nebo spíše neschopnosti dotyčných "odborníků",dříve nebo později skončí kolapsem.

5 speedways speedways | Web | 19. června 2015 v 9:50 | Reagovat

pujcky bez registru kladno :-)

6 Murik Murik | 11. ledna 2016 v 10:07 | Reagovat

Nestíháte firemní korespondenci? Využijte služeb virtuální online asistentky

http://www.asistentkaiveta.cz/sluzby-2/korespondence/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama